Knowit Experience, Nordens största digitalbyrå, har tecknat ett ramavtal med Försvarsmakten som innebär en helhetslösning för förvaltning och teknisk utveckling av försvarsmaktens digitala medier. Avtalet syftar till att säkerställa att webbplatser och applikationer är tillgängliga och användbara för en bred publik, i linje med internationella standarder och Digitaliseringsmyndighetens riktlinjer.
– Vår ambition är att vara en långsiktig partner som tillför både kompetens och erfarenhet för att Försvarsmakten ska uppnå sina högt ställda ambitioner med ett stort fokus på tillgänglighet och säkerhet, säger Pernilla Vinneby, VD för Knowit Experience i Sverige.
Det nya avtalet sträcker sig över två år, med möjlighet till förlängning i ytterligare två år, med ett totalt värde om 50 miljoner SEK.
– Knowit är redan tidigare en central aktör för det militära och civila försvaret i nära samarbete med såväl Försvarsmakten som Försvarets Materielverk och försvarsindustrin, avslutar Per Wallentin, koncernchef Knowit.
Detta är ett AI-generarat sammandrag. Ta del av hela nyheten här: CISION